Diari Hamil : Mak Bidan Oh! Mak Bidan

Assalamualaikum,

Ahaksss..arini masuk opis awal giler...x der lg dlm sejarah aku punch card pkul 6.45am... walhal masuk keje pukul 8.30....Feuwwwwwwww...awalkan? huhuu

Ni semua gara-gara mak bidan....

ok, sebelum2 ni ada x aku ngadu selalu sakit kat bhgian bawah perut...nak jalan pon rasa sarat benor dah....padahal usia kandungan aku baru jer 27 mggu... ada sorang akak kat opis (kak kelly) ni kesian benor tgok aku...dan dia suggestkan aku utk jumpa mak bidan atau memana tukang urut....sbenarnya kak kelly ni pon pregnent gak...usia kandungan antara aku ngan dia lebih kurang jer....tp, aku tgok dia steady jer....jln pon x sesusah aku...jelesnyer... aku ckp kat dia...aku x tau mana2 tukang urut kat kl ni tambahan plak mak bidan.... mmg tgh dlm dilema...sbb keluar masuk klinik dah brapa kali hanya nak pastikan baby aku x apa2....x per lah klau aku trpaksa menanggung kesakitan semasa menghamilkannya....

then kali ni aku rasa kali ni aku mmg nak sangat mak bidan tolong betulkan kedudukan baby aku...atas faktor lg 2 hari lagi program kat kedah akn berlangsung...so, kak kelly la yg bwkkan aku ke rumah mak bidan yang dia kenal di area hulu langat....lepas col mak bidan, aku amik keputusan utk dtg pd arini jugak (means smlm laaa).. lepas waktu kerja, kami terus ke sana...


Mak bidan suruh aku baring..yer laa..klau x baring cmner nak check perut kan...hehehe.... betapa seksanyer la nak baring....berkerut2 muka....mak bidan pon memainkan peranannya...letak minyak khas yg beliau buat sendiri...then tngannya pon mula menyentuh perut aku...merasa kedudukan baby aku....hmmmm "mmg kedudukan anak ko ni x betul" kata mak bidan.... "budak ni agak kebawah skit nie"... alamak cuak aku...jangan laaa...risau...bila org ckp budak kebawah tak lama nak bersalin la tu......huhuu... dia pon mula membetulkan kedudukan baby..berkerut2 aku tahan sakit...dia sengkak perut aku agar naik sikit..betulkan kedudukan kepala baby.."ok, budak ni dah duduk ditempat yg sepatutnya".... lepas 10minit jamah perut...mak bidan mintak aku mengiring...nak urut sikit pinggang.... Ya Allahh..sakitnya nak menggerakkan badan..walhal nak mengiring jer....rasa nak nangis...tp, gagahkan jugak dgn bantuan kak kelly...ok done! mak bidan pon urut la pinggang n belakang badan..pon sakit...tp, sedap + lega... lepas tu aku di suruh duduk pulak...mak bidan urut lagi....adalah dalam 30minit... mak bidan urut...semua selesai....

next appoinment mggu dpan lak...sbb, nak tgok kedudukan baby balik pada asal atau tak...

Thanks mak bidan...pagi ni rasa ringan skit perut...x ler mcm selalu...nak jln pon susah...huhu
Thanks jugak pd kak kelly...sbb, sudi bwk n temankan saya berurut...lepas mak bidan urut aku..dia request pd mak bidan utk urut dia gak...hehehe

gambar sekadar hiasan


Comments

kelip-kelip said…
boleh emailkan saya tukang urut ni?
oshbeckz@gmail.com
mamayu said…
insyaallah...kejap yer... nanti mamayu cari dalam phonebook :)

Popular Posts