Contoh Surat Cuti Tanpa Gaji, Cuti Awal Bersalin dan Cuti Jaga Anak

Salam, malas nak ngomel panjang2...klau ada sesapa yg x tau buat surat  permohonan cuti tanpa gaji @ cuti awal bersalin @ cuti jaga anak...boleh la tgok contoh yg saya bg nie yer...leh tiru bulat2 format dia...simple jer...x payah pening2 pikir ayat  hebat sngat...yang penting maksud org faham....

CONTOH SURAT MOHON CUTI TANPA GAJI

CONTOH SURAT MOHON CUTI BERSALIN AWAL

CONTOH SURAT MOHON CUTI MENJAGA ANAK

Klik untuk UNDI BLOG SharingIsCaring bagi memenangi RM4000 dan sertai Contest

Comments

Unknown said…
askum..saudari siti rohayu,saya ingin membuat surat cuti menjaga anak tanpa gaji..tempoh cuti bersalin saya sudah tamat tetapi anak saya mengalami sakit yang agak serius,jadi saya ingin melanjutkan cuti saya dalam 3bulan,sehingga keadaan anak kembali stabil,bolehkah saudari menolong saya untuk membuat surat apakah yang patut..contoh surat yang saudari lampirkan ini saya kurang faham & tidak pasti bahagian mana yang perlu saya ubah..
mamayu said…
wasalam...maaf sbb saya tak perasan komen pn siti hawa..
suka saya nak jelaskan disini..berkaitan dengan permohonan cuti menjaga anak..sepatutnya, sebelum tempoh cuti bersalin puan habis..puan perlu hantar permohonan cuti menjaga anak kepada majikan...surat itu perlu dilampirkan bersama surat pengesahan doktor yg menyatakan anak puan mengalami masalah kesihatan yang perlu penjagaan rapi...

jika puan tidak dapat berbuat demikian..maknanya puan telah pun melaporkan diri untuk bekerja.. puan tidak boleh lagi memohon cuti menjaga anak.. tp, boleh menukarkannya kepada permohonan cuti tanpa gaji..ini kerana terdapat syarat2 tertentu jika ingin membuat permohonan cuti menjaga anak...

mudah2an puan faham pada penjelasan saya ni..

untuk soalan ke-2.. apa yg perlu puan ubah adalah ayat-ayat yg saya BOLD kan :)

Popular Posts