PERUBAHAN SUSU IBU KETIKA MENGANDUNG




Perubahan susu ibu ketika mengandung..

Pada usia kandungan anda 4-5 bulan anak anda akan merasai perbezaan susu ibu kerana yang dihasilkan adalah jenis colostrum..susu ibu yang kaya dengan kaya dengan antibodi.Ianya lebih pekat dan kuantitinya pula selalu berkurangan dari biasa.
Anda tidak perlu risau colostrum itu habis sebelum anak dilahirkan kerana is akan terus dihasilkan sehingga bayi lahir
.
Sesetengah anak akan dengan sendirinya mula beralih arah ke susu formula kerana rasanya yang berbeza tetapi ada juga yang menyukainya.walaupun begitu keperluan anak itu sudah berkurang kerana sudah pun boleh makan semisolid food sebagai pembekal nutrisi .

Mommie-mommie boleh amalkan :

>> Pengambilan air mencukupi..
>> Makan makanan yang berkhasiat dan mencukupi..
>> Digalakkan mengambil makanan penggalak susu sama ada dalam menu harian atau supplement tambahan

Penggalak susu yang mamayu amalkan:

Milkbooster diwaktu preggy (Performance Drink)..susu ibu sendiri terdiri daripada cecair... Jika ibu culas minum air..pasti badan akan dihydrate dan akan mengganggu pengeluaran susu ibu... Alhamdulillah... sejak mamayu minum Performance Drink... walaupun preggy... dapat menampung keperluan muhammad mirza Ukhail... Balik dari rumah baby sitter.. kompem itu jer yang dia mau... syukur masih dapat menyusukannya even dah 7 bulan usia kandungan mamayu... 

Jika mommie-mommie kat luar sana turut mengalami masalah yang sama macam mamayu... mungkin boleh cuba ambil Performance Drink...Walaupun Ia bukannya milk booster, atau minuman penambah susu, sebaliknya membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan... Thats why la bila balik dari keje... mommie dapat rasa masih lagi mengalami bengkak susu... 



Kelebihan Performance Drink :-

<3 Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik.
<3 Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina.
<3 Ia mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.
<3 Ia bukan saja untuk ibu menyusu/mengandung semasa berpuasa, tapi sesuai untuk semua, terutama yang kerja di tengah panas. Budak2 demam pun elok amik ni sebab biasa la budak2 bila dah demam tak selera makan minum.

Mungkin mommie-mommie pelikkan...sebelum ni tak pernah ada orang suggest ambil performance drink untuk kekalkan susu ibu... Testimoni ni dari mamayu sendiri..mamayu alaminya sendiri... tak kan suka-suka suggest kat orangkan kalau kita sendiri tak alaminya... 

Untuk mirza ukhail..mamayu akan lakukan apa sahaja untuk awak.. agar awak kekal dapat susu ibu dari mummy... 
InsyaAllah...Allah dah permudahkan segalanya demi amanah yang diberikan ini... 

Andai berminat?? boleh wassap / telegram atau sms mamayu di talian;

012-7925153 contact me if intrested!
1078965 sid number

Comments

Popular Posts