MY WEDDING STORY : Baju Nikah Bride & Groom

Okay...Perkara pertama yang paling2 awal aku kena buat :

1. Cari kain untuk buat baju nikah..takot klau lambat2..tailor dah x mau amik dah...so, sebelum cari kain...servey design baju nikah yg mcm mana yg aku nak buat....

antara contoh design baju nikah yg jadi idaman...





hmmm...itulah antara contoh2 design yang jd pilihan....tp, dlm banyak2 design aku kena pilih satu jer....Adoiii!! ini yang serba salah nie.....tp, dlm bnyak2 contoh...berkenan plak design princess cut....leh cuba kot....ok...utk baju ala2 princess cut nie...kain yg sesuai adalah jenis bridal satin...sbb dia tebal n agak keras...so, akan nmpak cutting princess tu....aku pon x tau..pakai bedal jer laa...tu pon lepas bnyak kali servey blog2 org.....Pencarian di mulakan di kedai 1st Impression....smpai di sana, aku terangkan jenis baju yg aku nak buat...n boleh plak masa tu aku lupa nama jenis kain yg aku nak nie....last2, keluar dgn perasaan hampa n hampehhh....klau boleh nak elak la ker Jakel...sbb, ingatkan leh ler budget2...sbb da tau sngat daaa...klau masuk jakel...budget mesti over limit...huhuhuuhu....

Selepas  keluar dr 1st Impression...kaki melangkah ker kamdar...ker kedai Harrison..ker kedai2 yg seterusnya...semua agak hampa...last2, gigihkan juga masuk ker Jakel....disitu, apa jua jenis kain yang kita nak semua ada...yang x der pon duit jer kot....hahaha..kannn...akhirnya, pencarian berakhir di Gedung Jakel...dpt la hendaknya kain Bridal Satin nie sebanyak 4 meter 1/2...harga lupa lak...kena bukak balik buku rekod ceklis yang aku simpan semua resit-resit yang berkaitan dengan persiapan wedding aku nie....

Kain baju melayu utk my groom...Beli kat kedai yang berhadapan dengan SOGO... kain baju melayu untuk En.tunang ni pon boleh tahan payah jugak nak cari....tp, bukan beli pd hari yg sama lah....2 minggu kemudian baru cari kain untuk dia....tp, apa2 pon..baju nikah kami berdua dah selamat berada di Butik Qaseh, Pertama Kompleks....

Comments

Popular Posts