Mee Goreng Basah & Bihun Goreng

Assalamualaikum...minggu nie...inilah antara menu yang aku  masak bagi mengalas perut aku...dan kebetulan pulak bahan-bahan utk membuatnya ada...so, tanpa perlu berpikir panjang..dan perut pun dah memainkan lagu keroncong utk ana... aku terus keluarkan bahan-bahan tersebut dlm peti ais  yg comel itu....Bila semua bahan telah siap....hidupkan api...dan acara campak mencampak bahan-bahan yang telah disediakann td kedalam kuali telah pon bermula....tak sampai setengah jam....jeng..jengg...jengggg...makanya terhidanglah mee goreng ala2 basah skit itu...nampak sedapkan...tp, memang sedap pon...hahahaha...jgn meluat okay...klau aku x puji msakan sendiri, sapa lg nak pujikan... :p


Melelehhhh air liur tgok mee goreng nie....hehehe


Keesokan harinya, yg menjadi mangsa kerajinan aku ialah bihun goreng....nampak banyakkan..sebenarnya sikit jer...sesuai utk alas perut aku sorang...Alhamdulillah...Syukur ke hadrat ilahi di atas rezeki yg diberi ini...Ameen...

Sharing Is Caring

Comments

Popular Posts