AKU DAN SHAKLEE

Saya bukan nak promote shaklee suruh beli. Jangan salah faham. Saya hanya nak share dgn kwn2...apa kelebihan dan kebaikan SHAKLEE...Memang skrg ni saya pengedar tapi saya juga pengguna.  Saya nak share kelebihan oste, esp, vitamin C, vita lea (iron) dan B kompleks yang saya turut alami. Dah 2minggu kot saya konsum vitamin tu. Perubahan? Tak dela perubahan mendadak dari muka "ugly betty" ke muka Lisa Suriani. dan x der la saya jd SUPERWOMEN boleh buat keje mcm org lain...im' still preggy women...batas2 org mengandung ni ttp ada... Nak cakap luar biasa @ lebih2  tak delah sangat. Tapi ada la sedikit perubahan..

Dulu saya cepat penat. Nak keje pon x der mood...tgok la fail..bertingkek-tingkek....huhuu...Pastu, terlibat secara langsung dgn aktiviti volunteer..Ya Allah...mana nak dtg kudrat ni semua...Biasa la org mengandung..alahan jgn ckp laa... satu opis pon tau..cuti , mc semua habis x meninggalkan kesan...huhuu..jadi klau saya sakit..pegi klinik..doc akan bg ubat...satu ubat pon sy x mkn..sbb risau..yer laa..ngah pregnent..walaupun doc ckp sy boleh mkn ubat yg dia bg tu...

Bila saya story my situation kat kwn..dia mampu ckp kesian...tp,ada gak suggest saya amik supplement... tp, x tau nak mkn apa...so, obimin jer la yg terlintas dikepala...bila tgok adik asik pomote shaklee..sy x terus tnya..saya servey dulu..apa kelebihan yg ada pd SHAKLEE...bila dah study2...Teruja dan harap saya lebih kuat dari biasa. tidak la mengharapkan kuat tu leh buat keje mcm org normal lain..tp, at least leh bwk diri ini kemana2 tanpa rasa sakit...boleh buat keje opis n keje umah... kebetulan ada rezeki skit..pejam mata la jugak..beli full set hamil sbb kandungan pon dah trimester ke-3...Alhamdulillah... memang ada perubahan. Saya tak cramp setiap pagi...boleh drive kete pegi keje... Malah saya boleh buat keje opis sikit2... Dan bila balik saya tak penat sangat macam biasa. Dan lebih sangat teruja. Bila saya boleh buat apam pokodot utk Candy Bufet yang org tempah...hehehe...

 Banyak la manfaat saya dapat dari makan set hamil shaklee. Setiap suplement yg saya amik tu..sy akan baca..saya akan servey kelebihannya...mcm oste, nampak perubahan yg setiap pagi sy x cramp mcm selalu...smpai urat betis bengkak2...lepas ari ke-3..x rasa dah urat bengkak tu..buang air pon lawas..x sembelit mcm sebelum2 nie...esp lak saya amik setiap pg...org mengandung mana leh tahan lapar lama2...so, sy amik esp tu utk tahan rasa lapar sbelum sempat cari bfast...saya mkn vita-lea utk tambah darah..walaupun tahap HB saya bukan dlm tahap bahaya..tp, nmpak perubahan yg hb saya meningkat kpd normal...

InsyaAllah...saya nak teruskan pengambilan SHAKLEE ni smpai sy pantang n menyusukan anak...ramai yg kata klau amik SHAKLEE air susu ibu banyak..so, saya mmg x sabar nak mengalaminya...sbb, saya nak breastfeed baby sy smpai umo 2 thun...saya nak baby saya turut merasai kesan pengambilan produk shaklee...ckup la kat sini saya nak katakan..."shaklee bukan ubat..ianya adalah vitamin kesihatan yg diperlukan oleh setiap org...

Bila saya rasa SHAKLEE dpt membantu saya...kenapa sy x nak citer kat orgkan..mana la tau ada kwn2 yg punya masalah yg sama mcm sy...mmg bukan senang nak telan semua2 tu...tp, bila pikir itu utk kebaikan diri kita...kita akan mampu mengharunginya...lgpun, x salah laburkan sedikit utk beli Shaklee nie drpd saya asik pegi klinik...kira2 dlm sebulan ada la 4 kali sy akn ke klinik...setiap kali pegi klinik..kos adalah dlm rm50..klau sebulan 4 x rm50 = rm200...dgn RM200 sy boleh beli oste + vitamin c + vita-lea.. tiga vitamin ni saje dpt tahan 3-4 bulan...so, naper nak risau shaklee mahal...sedangkan kelebihan yg dia dpt bg pada kita berbulan2 lamanya...

Kita dituntut menjaga kesihatan. Sihat itu nikmat. Badan yang kita pinjam ni pun satu amanah dari Allah. Maka jaga sebaik mungkin amanah Allah.



Comments

Popular Posts