Tiket bas abesssss

Demam pilihanraya makin terasa....semangat dah berkobar2 utk mengundi ni...cuma, satu jer masalah yg aku hadap skrg...cmner nak pergi mengundi..tu laaa..dulu x mo tukar alamat mengundi..klau dulu tukar siap2 alamat mengundi kan senang...kononnyer klau x tukar alamat...ada la reason dpt g jalan2....klau x..x merasa nak ke sana...



Dalam dilema betul...smlm pegila usha tiket bas kat hentian putra....tiket pegi-balik ker kelantan-kl langsung x der...katanya, semua dah abis...aku tnya, "bas tambahan dorang x provide ker?" dorang jwp x tahu....Cehhh!! tak mesra alam betul.... aku pon balik dgn muka kelat....nampaknya, kena la pegi kelantan naik kereta....sib baik abg syg mmg dah kat sana...cuma, dia la yg x dpt balik mengundi..sbb, tmpat dia buang undi kat segamat...dia lak trpaksa ke kelantan...yg aku lak..patotnya mengundi la kat kl..tp, sbb gedik x nak tukar alamat..kena la pegi ke sana...tu pon puas pujuk cik abg syg...nak pegi sana ngan kete..so, aku drive sorang...dia kata klau cmtu x yah mengundi..dia pon x dpt balik mengundi.....

Dengar jawapannya cmtu...terus aku "alaaaaaaaaa...boleh la yg...syg drive..nnti leh duk sana lelama skit...ari rabukan cuti sempena hari pekerja...so, khamis n jumaat tu syg amik la mc...( hehehe..aku ni klau bab mc laju jek....dah cuti tggal ciput..nak wat cmno kan) nnti, kita leh honeymoon...g jenjalan kat kelantan..leh ekkk...leh laaaaaa" sambil buat muka kiut...hihi..

Ayg senyap jer...mungkin ngah pikir...pastu dia jawab "Ok, boleh...tp, jgn gerak mlm...drive kete siang.." dgn muka serius bg jawapan....

"Yeayyyy!!!!..terus ciom pipi dia bnyak kali..."maceh yang..macehhhhhh...syg ayg..." hehehe... settle masalah...cuma, balik ke kl kena naik bas..sbb, kete abg syg nak guna...ok lah..janji dpt pegi...syiokkkkk....

Semangat nak mengundi pon berkobar2 balik...semoga perjalanan aku nanti dilindungi Allah swt....Doakan aku selamat pegi n selamat balik yer...Ameen!!!!

Comments

Popular Posts